انواع نما در ساختمان‌سازی

انواع نما در ساختمان‌سازی دفتر فروش 22

انواع نما در ساختمان‌سازی: زیبایی، عملکرد، و انتخاب درست

مقدمه: انواع نما در ساختمان سازی به عنوان عناصر بسیار مهم در طراحی و ساختمان‌سازی، نقش بسیار حیاتی در جلب توجه، افزایش کارایی انرژی، و تأثیرگذاری بر تجربه ساکنان دارند. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف نماها از جمله نماهای سنتی و نمای مدرن،نماهای سبز،نمای شیشه ای و… خصوصیات هر یک، و کاربردهای آن‌ها در ساختمان‌ها می‌پردازیم.

بخش بیرونی ساختمان را نما در صنعت ساختمان می گویند. طراحی نما در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زیرا نمای یک ساختمان تعیین کننده چارچوب قرارگیری دیگر اجزای ساختمان می باشد.نماها در ساختمان سازی وظایف مختلفی از جمله ۱٫حفاظت از بنا،۲٫زیبایی شناسی شهر،۳٫معرفی بنا،۴٫ایجاد ارتباطات و … دارند.

 

انواع نما در ساختمان‌سازی دفتر فروش 22

 

۱٫ نماهای سنتی از انواع نما در ساختمان سازی:

طبقه‌بندی خانه‌هایی با نمای سنتی دشوار است به‌خاطر این که منحصربه‌فرد هستند به‌خاطر این که می‌توانند ویژگی‌های بسیاری از یک یا چند سبک معماری تاریخی را داشته باشند. آنها به‌عنوان دارای سبک معماری شناخته می‌شوند به‌خاطر این که سبکی متعددی را نشان می‌دهند، اما همچنین می‌توانند به‌عنوان تفسیرهای مدرن از سبک‌های تاریخی ظاهر شوند. به همین دلیل می‌توان آنها را در انواع محیط‌ها چه در داخل کشور و چه در شهر مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید!!  انواع شیرالات ساختمانی و مزایای آنها

معماری سنتی ساختمان به مجموعه‌ای از فنون، استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی اطلاق می‌شود که از نسل به نسل منتقل می‌شوند و در طول زمان تکامل یافته‌اند. این نوع معماری برخلاف معماری مدرن، بیشتر از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، آجر و خشت استفاده می‌کند و به دلیل مزیت‌های بسیاری که دارد، همچنان مورد توجه قرار دارد.استقاده از نماهای سنتی ۳ مزیت دارد:۱٫پایداری و ماندگاری،۲٫انطباق با محیط زیست،۳٫ارتباط با فرهنگ و هویت ملی.

  • توضیحات: نماهای سنتی از انواع نما در ساختمان سازی هستند.این نماها از مصالح محلی و سنتی مانند آجر، سنگ، یا چوب تشکیل شده‌اند. این نماها به ساختمان‌ها جلوه‌ طبیعی و زیبایی می‌بخشند.
  • کاربردها: در ساختمان‌های تاریخی، مساجد، و ساختمان‌های مسکونی با طراحی سنتی.

نما در ساختمان سازی دفتر فروش 22 نماهای سنتی

 

۲٫ نماهای مدرن و فوق‌العاده:

 

در طراحی نمای مدرن استفاده از متریال‌ها به صورت تکی و یا به صورت چند متریالی وجود دارد، از این رو این سبک از طراحی سبب زیبا دیده شدن نمای ساختمان می‌شود، همچنین در طراحی نمای مدرن می‌توانید از تکنولوژی‌های جدید در صنعت معماری استفاده کنید، به این صورت طراحی نمای مدرن امکان بروزرسانی را دارد و به عنوانی طراحی بدون زمان شناخته می‌شود.

  • توضیحات: نماهای مدرن ازانواع نما در ساختمان سازی و از موادی مانند شیشه، بتن، و فلزات مدرن ساخته شده‌اند. این نماها به ساختمان‌ها ظاهری متفاوت و خاص می‌بخشند.
  • کاربردها: در ساختمان‌های تجاری، مراکز خرید، و آثار معماری مدرن.

نما در ساختمان سازی دفتر فروش 22 نماهای سنتی نمای مدرن

 

۳٫ انواع نما در ساختمان سازی از شیشه:

 

همان‌طور که از نامش مشخص است، بیشترین پوشش نمای شیشه ای را شیشه تشکیل می‌دهد. نمای شیشه ای با مجموعه‌ای از شیشه، پروفیل و یراق‌آلات اجرا می‌شود. نمای شیشه ای علاوه بر زیبایی تا حدودی عایق صوت و حرارت هستن و باعث انتقال نور بین طبقات ساختمان نیز می‌شود. شیشه های به کار رفته در نما حتما باید از نوع سکوریت لمینت باشند زیرا این شیشه ها از مقاومت بالاتری نسبت به شیشه های معمولی و سکوریت برخوردار هستند و بعد از شکست نیز فرو نمیریزند و به طلق میانی خود می‌چسبند.

  • توضیحات: نماهای شیشه‌ای از انواع نما در ساختمان سازی از شیشه به عنوان جزء اصلی ساختاری تشکیل شده‌اند. این نماها به نورپذیری و ایجاد احساس فضای باز کمک می‌کنند.
  • کاربردها: در ساختمان‌های اداری، فرودگاه‌ها، و ساختمان‌های مسکونی با چشم‌اندازهای زیبا.
بیشتر بخوانید!!  مراحل ساخت برج در منطقه 22 تهران دریاچه چیتگر

نما در ساختمان سازی دفتر فروش 22 نمای شیشه ای

۴٫ نماهای خشک‌سازی و سیستم‌های ترکیبی:

 

نمای خشک نمایی است که در آن از سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات جهت اتصال نما به ساختمان استفاده می شود.

در نمای خشک مصالحی که بدنه ساختمان را تشکیل می دهد در فاصله ای از دیوار اصلی قرار دارند. نمای خشک از چندین لایه شامل پوسته خارجی، فضای داخلی تهویه شده، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان تشکیل شده است که همه آنها توسط سازه های فولادی و آلومینیومی به سازه ساختمان متصل می شوند.

  • توضیحات: این نوع نماها از ترکیب مواد مختلف مانند خشک‌سازی، شیشه، و فلزات بهره می‌برند. این ترکیبات به زیبایی و کارایی بیشتری دست می‌دهند.
  • کاربردها:  از انواع نما در ساختمان‌سازی مختلف از جمله مراکز تجاری، هتل‌ها، و ساختمان‌های مذهبی.

نما در ساختمان سازی دفتر فروش 22 نماهای سنتی

 

۵٫ نماهای سبز و سازه‌های پوشیده از گیاهان:

 

طراحی نمای سبز ساختمان یکی از راه حل های مناسب است که طبیعت را تا حدی به ظاهر بنا بر می گرداند و نمای جذابی ایجاد می کند. به دیوار پوشیده از گیاهان در نمای ساختمان، نمای سبز  می گویند. امروزه بیشتر از گذشته سعی شده تا نمای سبز  برای ساختمان ها اجرا شود زیرا نمای یک ساختمان اولین چیزی است که به چشم مخاطبان می آید و یکی از فاکتور های زیباسازی شهر است.

  • توضیحات: نماهای سبز شامل استفاده از گیاهان زنده بر روی ساختمان‌ها هستند. این سبزیجات به ساختمان‌ها زیبایی طبیعی می‌بخشند و اثرات محیطی مثبتی دارند.
  • کاربردها: در ساختمان‌های پزشکی، مراکز فرهنگی، و ساختمان‌های پایدار.

 دفترفروش22 نمای شیشه ای نمای سبز نمای مدرن

 

انواع نما در ساختمان‌سازی کاربرد آن ها:

انواع نما در ساختمان‌سازی به عنوان یکی از جزء مهم‌ترین و قابل توجه در ساختمان‌سازی، نقش بسیار مهمی در ایجاد زیبایی، افزایش عملکرد انرژی، و ایجاد تجربه مثبت برای ساکنان دارند. انتخاب نماهای مناسب با توجه به نیازها، محیط، و طراحی معماری، می‌تواند به بهبود کلیت سازه و ایجاد یک محیط زندگی سالم و دلنشین کمک کند.

بیشتر بخوانید!!  پنجره های ساختمانی با کیفیت و انواع آنها

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید